Les Nostres Notícies

En aquesta secció podrà conèixer tots els esdeveniments i últimes notícies de la nostra concessió. Li mantindrem totalment informat.

La flota propulsada per pila de combustible de GM supera ja gairebé els 5 milions de quilòmetres “Project Driveway”: 119 vehicles de pila de combustible s'apropen a la màgica xifra de 5 milions de quilòmetres de funcionament diari

La flota propulsada per pila de combustible de GM supera ja gairebé els 5 milions de quilòmetres “Project Driveway”: 119 vehicles de pila de combustible s'apropen a la màgica xifra de 5 milions de quilòmetres de funcionament diari

La flota de General Motors de pila de combustible propulsada per hidrogeno aconsegueixen més de 4.800.000 quilòmetres de conducció en entorns reals. Alguns vehicles, individualment han aconseguit més de 190.000 quilòmetres. Aquesta flota forma part del programa *Project Driveway amb 119 vehicles de GM, que va ser llançat en 2007. Des de llavors, més de 5.000 conductors han donat la seva opinió sobre la funcionalitat i capacitat de conducció de la tecnologia de la pila de combustible. “La tecnologia de cèl·lules de combustible d'hidrogen és una part important de les intencions de propulsió avançada de GM i continuem fent progressos importants en la promoció d'aquesta tecnologia”, va apuntar Charlie Freese, Director Executiu d'Activitats Globals d'Enginyeria de Pila de Combustible. “Aquests vehicles han estat utilitzats al llarg de set hiverns complets i diverses condicions ambientals, la qual cosa demostra que les cèl·lules de combustible poden satisfer les demandes dels conductors al món real”. 30 vehicles Opel HydroGen4 als carrers de quatre ciutats Opel ha estat participant en aquesta flota global de GM des de finals de 2008 amb un total de trenta vehicles Opel HydroGen4: Aquests han estat funcionant a Alemanya dins del programa Associació per a les Energies Netes (Clean Energy Partnership – CEP), un projecte de recerca de la tecnologia de l'hidrogen finançat pel govern alemany. Els vehicles Opel han estat utilitzats per diverses companyies associades – com a 3M, ADAC, Air Liquidi, Allianz, Bild, Coca Cua, Condor, I‑Plus, ESWE, Hilton, IKEA, Boga, Neckermann, nh Hotels, Schindler, Siemens, Shell, Total i Vattenfall – i ja han recorregut més de 350.000 quilòmetres durant més de 13.000 hores de funcionament en ciutats com Berlín, Hamburg, Düsseldorf i Frankfurt, incloent 2.700 parades per carregar. “Tots els comentaris dels nostres clients sobre el Hydrogen4 han estat molt positius, sobrepassant àmpliament les nostres expectatives més eufòriques”, diu el Dr. Lars Peter Thiesen, qui ha estat supervisant la introducció de l'estratègia de l'hidrogen i dels vehicles de pila de combustible a Europa durant diversos anys. “La gran fiabilitat d'aquests vehicles, especialment en condicions d'hivern, i l'excel·lent servei del nostre equip de pila de combustible han estat destacats repetidament”. Estreta col·laboració entre GM i Fona L'any passat, GM va anunciar dues noves col·laboracions en terreny de les piles de combustible. Al juliol de 2013, GM i Fona anuncien la col·laboració a llarg termini en el desenvolupament de la nova generació de piles de combustible i sistemes d'emmagatzematge d'hidrogen, amb l'objectiu d'una possible comercialització sobre l'any 2020. A més, GM i Profunda estan treballant junts amb diverses terceres parts implicades per desenvolupar la infraestructura necessària per la carrega, la qual cosa suposa un punt important per a la viabilitat a llarg termini i l'acceptació dels vehicles de pila de combustible per part dels clients. Recerca i desenvolupament al més alt nivell A més, l'any passat GM inauguro el Laboratori de Desenvolupament de Cel·les de Combustible amb la més avançada tecnologia a la Seu Mundial de Sistemes de Propulsió en Pontiac, Michigan. Al setembre de 2013, GM i el TARDEC (O.S. Army *ank Automotive Research, Development & Engineering Center) van anunciar una expansió en les seves relacions respecte a les proves de la tecnologia de la pila de combustible. GM és el líder reconegut en la tecnologia de cèl·lules de combustible. Segons el *CEPGI (Índex de Creixement de Patents d'Energia Neta - The Clean Energy Patent Growth Index), GM ocupa el número 1 en el total de patents de cèl·lules de combustible atorgats en 2013, i continua liderant totes les empreses en el total de patents de cèl·lules de combustible concedides des de 2002. Tecnologia respectuosa amb el medi ambient sense compromisos La tecnologia de pila de combustible ofereix solucions a un gran nombre dels principals reptes actuals de la indústria de l'automòbil: independència del petroli, emissions dels vehicles, eficiència, autonomia i temps de carrega (en comparar-los amb els vehicles purament elèctrics). Els vehicles de pila de combustible estan propulsades per hidrogen, el qual es produeix de fonts d'energia renovables, i les emissions que produeix és simplement vapor d'aigua. També ofereixen altres beneficis: són silenciosos i nets dau el seu funcionament elèctric, ofereixen una autonomia similar a la dels cotxes convencionals i es poden carrega en uns tres minuts. El grup motriu està igualment adaptat a vehicles petits, mitjans o grans.